Pendidikan
- S1 Pendidikan Fisika Universitas Negeri Yogyakarta (2011- 2015)
- S2 Pendidikan Fisika Universitas Negeri Yogyakarta(2015 – 2017)
Penelitian dan Publikasi
- Physics Teachers’ Perceptions about their Judgment within Differentiated Learning Environment: An Implication for Technology Implementation
- Predicting Engineering Students’ Grade on Introductory Physics Using Machine Learning
- Developing a Test Based on the 21st Century Skills
- Online Assessment Methods and Instrument Testing Aided by Google Meet and WhatsApp Applications
- Exploring Students’ Misconception in the Frame of Graphic and Figural Representation on Projectile Motion Regarding to the COVID-19 Constraints
- Karakterisasi Muatan Nanopartikel Silika (SiO2) dengan Metode Elektroforesis
- Workshop Pengembangan Media Pembelajaran Android dengan Aplikasi Construct Di SMA N 3 Majene
- Approaching Electrical Circuit Understanding with Circuit Builder Virtual Laboratory
- Rancang Bangun Alat Ukur Jarak antara Dua Titik dengan Menerapkan Hukum Pemantulan Cahaya
- The Applicability of CNPs Worksheet for Measuring Students’ Ability in Designing Experiment
- Correlation between increasing mastery concepts of wave and optics and habits of mind prospective physics teacher students
- Developing physics test instrument in the context of ocean literacy
- Pengembangan Instrumen Tes Kinematika dan Dinamika dalam Konteks Wawasan Kemaritiman
- Kerangka Pembelajaran Ngss Dalam Model Project Based Learning
- Integration of Ocean Literacy into Physics Learning
- Pembelajaran fisika berbasis nature of science (nos) untuk meningkatkan pemahaman konsep fisika peserta didik
- Pengembangan Perangkat Pembelajaran Project-Based Learning Untuk Mencapai Kemampuan Peserta Didik SMA dalam Planning & Carrying Out Investigation dan Constructing Explanation
- Pengembangan Laboratorium Virtual Circuit Builder berbasis Adobe Flash CS6 untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa oada Materi Rangkaian Listrik di SMA N 6 Yogyakarta
- Pengembangan LKPD Discussion and Determination Berbasis Model Pembelajaran Curious Note Program (CNP) Guna Memfasilitasi Kemampuan Merancang Eksperimen Peserta Didik SMA Materi
- Rancang Bangun Alat Ukur Jarak antara Dua Titik dengan Menerapkan Hukum Pemantulan Cahaya sebagai Media Pembelajaran Fisika SMA